Skip navigation links
Master of Science in Economics and Development

Orientation & Job Placement

The degree course in Development Economics of the University of Florence is not responsible for the accuracy and reliability of the information given in the following job-placement links

Job mobility

Vacancies

• Associate economist in Vienna on a mid- to long-term basis. Starting date: ASAP. Details. To apply

Volunteers

• SVE - The European database on European Voluntary Service (EVS) accredited organisations.

Fellowship

• Calls for early-career pre-doctoral fellowship positions to support the activities of the CGIAR Standing Panel on Impact Assessment. Field-Based Pre-Doctoral Fellow: Flyer; Predoctoral Fellow: Flyer

Tutorship

Internship

Scholarship

• Green Week - Festival della Green Economy: Web site of the event here (in Italian); document with details to apply here (in Italian).

Awards and Competitions

• Award Valeria Solesin, 3rd edition (in Italian). Allianz Worldwide Partners e Il Forum della Meritocrazia, con il sostegno della famiglia Solesin, annunciano la terza edizione del concorso rivolto a studentesse e studenti che abbiano discusso, presso qualsiasi ateneo italiano, una tesi di Laurea Magistrale sul tema "Il talento femminile come fattore determinante per lo sviluppo dell'economia, dell'etica e della meritocrazia nel nostro Paese". Il premio è rivolto alle tesi di ricerca che affrontano l'analisi del mercato del lavoro in un'ottica di genere, da una prospettiva demografico-statistica, socio-economica, socio-politica o giuridica. Potranno concorrere al Premio Valeria Solesin le tesi discusse dal 01/01/2017 al 31/07/2019 per il conseguimento di una Laurea Magistrale in Economia, Sociologia, Giurisprudenza, Scienze Politiche, Psicologia, Scienze della Formazione, Ingegneria, Demografia, e Statistica. Deadline August 7th, 2019. Details (in Italian) at this link.

University of Florence Activities

• Career Service: The University of Florence supports students in searching for a job through a Career Service which organizes individual meetings to enhance personal resources, laboratories to help students in writing job applications, CV, and video CV. Recruitment days with leading companies are also organized. The Career Service is in building D1 in Via delle Pandette, 14; office hours: every Thursday  from 14 to 18. For more info, see www.unifi.it/cantieri. Contact:  orientamentoeplacement@adm.unifi.it
  • Career Lab: link (in Italian)

last update: 25-May-2019